1,2 milliárd forintot költött reklámkampányra a Bruce Willisszel nyomuló Hell

2020.06.02. 13:01 Módosítva: 2020.06.02. 13:01

2019-ben összesen 51 milliárd forint volt a Hell Energy Magyarország nettó árbevétele, ez 8 százalékkal magasabb, mint az előző évben, derül ki a cég üzleti jelentéséből

Ebből 25 milliárd származott a belföldi értékesítésből és 26 milliárd exportból, a belföldi értékesítés 17 százalékkal, az export csak 1 százalékkal tudott nőni az előző évhez képest. A Hellt az EU-n belül főleg Romániába, Bulgáriába és Szlovákiába exportálták, az EU-n kívüli export legjelentősebb célországai pedig Azerbajdzsán, Szerbia és Ukrajna voltak.

Érdekesség, hogy az immateriális javaknál szerepel egy „Reklám kampány 2018.04.01-2020.03.31” tétel is, erre 1,2 milliárdot forintot költött a cég. A Hellnek kiterjedt marketingtevékenysége van, többek között Bruce Willis amerikai színésszel hirdetik magukat (bár azt nem tudni, hogy a nevezett kampánynak van-e köze a Bruce Willis-eshez.)

A beszámolóból az is kiderül, hogy 2019-ben 500 millió forint állami támogatást kaptak, a Nagyvállalati Beruházási program keretében, ezzel összesen 4 milliárd forintra nőtt a cég által elnyert támogatások összege. A cég egyébként jó kapcsolatot ápol a kormánnyal, rendszeresen nyernek el pénzeket fejlesztésekre. A cégvezetés nem szereti a nyilvánosságot, nemrég egy jogi bravúrral sikerült elérniük, hogy vissza kelljen vonni a Forbes januári számát, ugyanis a Hell tulajdonosai rákerültek az ötven leggazdagabb magyar listájára.