Túl szűkre sikerült a vasúti átjáró Pusztaszabolcson, ezért le kellett zárni
Lezárva maradt egy vasúti átjáró Pusztaszabolcson, ugyanis a felújítás után derült ki, hogy a korábbi hétméteres helyett hatméteresre szűkült az átjáró szélessége, így viszont a Magyar Közút Nonprofit Zrt. nem engedi azt megnyitni, mivel szerintük kiemelten magas forgalombiztonsági kockázatú, és vasútüzem-biztonsági szempontból is kockázatos, írja a Válasz Online.
A felújítást a Mészáros Lőrinc cégbirodalmához tartozó Mészáros és Mészáros Kft. egyik alvállalkozója végezte, szerintük azonban nem hibáztak, ugyanis állításuk szerint korábban a megrendelő Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) is rábólintott a tervekre.
A probléma az, hogy a beszűkült átjáróban nem férnek el egymás mellett a nagyobb járművek, traktorok, buszok.
A Mészáros-csoport ugyanakkor rögtön egyértelművé tette, hogy a NIF-re kívánja hárítani az esetleges átjárószélesítés minden költségét. Engem kvázi ellenségként kezelnek, nem veszik fel a telefonokat, levegőnek néznek, a csomópont ideiglenes megnyitásáról szóló június végi tárgyaláson való részvételüket pedig 15 perccel a kezdés előtt mondták le azzal, hogy más fontos dolguk akadt. Pedig elvileg érdekeltek az átjáró használhatóságában – a sorompózár miatt az ő egyéb projektjeik is állnak a városban
– nyilatkozta a Válasz Online-nak a település polgármestere, Zsuffa Erzsébet. Pusztaszabolcson jelenleg le van zárva az átjáró, ami komoly fennakadást okoz a település életében. Nem ez az első probléma egyébként a pusztaszabolcsi vonal felújításával, korábban mi is írtunk róla, hogy a százhalombattai vasútfelújításból anyagi okok miatt kimaradt egy vasúti aluljáró megépítése, amin a százhalombattaiak biztonságosan átjuthattak volna munkahelyükre, a túloldalon fekvő ipari parkba.