Már a reklámadóban sem biztos a kormány
A Hvg.hu értesülései szerint a kabinet rájött, hogy félrement a reklámadó, ezért már tárgyalnak a Magyar Reklámszövetséggel arról, hogy mi legyen az adónem sorsa. A 2015-re vonatkozó költségvetésből az derül ki, hogy a kormány négy milliárddal kevesebb bevételre számít a reklámadóból, mint amennyit eredetileg be akart szedni.
A lap cikkéből még kiderül, hogy:
- A Nemzetgazdasági Minisztérium felismerte, hogy a reklámadó nem elég hatékony, és torzítja a piacot.
- Ennek az az oka, hogy aGoogle és a Facebook tesz a magyar törvényekre, és nem fizeti be az adót (L. Simon László egyébként a cikk szerint nem is tudta, hogy mi van a törvény szövegében a két óriásra vonatkozóan).
- Emiatt viszont pont az ellenkezőjét érték el a törvénnyel, hiszen a magyar médiavállalkozások versenyhátránya még nő is az adó miatt a két multival szemben.
- Az RTL kormánykritikus híradója népszerű, de az adó miatt októberben azért az Európai Bizottsághoz fordultak.
Az NGM a lap cikkére közleményben reagált. "A reklámadó beváltotta a hozzáfűzött reményeket, ezért hasonlóan más országokhoz, a jövőben is lesz reklámadó hazánkban. 2014. augusztus 21-ig több mint 700 adózótól érkezett bevallás a NAV-hoz, a befolyt bevételek a kormány előzetes várakozásának megfelelnek" - írta a minisztérium.