Húsz gengsztert vádolnak az Air France vezetői
További Állás cikkek
Az ügyészség nyomozást indított az Air France vezetői elleni, hét eleji támadás miatt, írja a The Local.
Az Air France-KLM két vezetői igazgatósági ülést tartottak hétfőn, amikor a sztrájkoló és dühöngő munkavállalóik betörtek az irodaházba, és rátámadtak a vezetőkre. Különösen a HR-vezető, Xavier Broseta és egy, a hoszzú távú járatokért felelős másik igazgatósági tag, Pierre Plissonnier jártak rosszul, kevésen múlt, hogy nem lincselték meg őket. Megtámadták őket és az őket védő biztonsági őröket, letépték a vezetőkről az inget és a zakót, akik csak egy félreesőbb kerítésen átmászva tudtak elmenekülni.
Bajban a francia-holland Malév
A cég egyre nagyobb bajban van, csak tavaly forintban több mint 35 milliárdot vesztettek, amihez erősen hozzájárult a pilóták, és egyéb dolgozóik sorozatos sztrájkjai. Azért kezdtek tombolni a légitársaság munkásai, mert további veszteségek megelőzése érdekében a vezetők először rá akarták venni a a cégnél legjobban kereső csoportot, a pilótákat, hogy dolgozzanak havi 8 órával (összesen évi 100 órával) többet ugyanazért a fizetését, de ők ezt megtagadták. A régi pilótáik havi alapfizetése forintban 3,9-5,4 millió között van.
Majd a vezetés bejelentette, hogy durva költségcsökkentésre lesz szükség a túléléshez, és így megszüntetnek több veszteséges, hosszabb távú járatot és kirúgnak 300 pilótát, 900 légiutas-kísérőt és 1700 reptéri dolgozót. Erre a dolgozók újra sztrájkba léptek, további veszteségeket okozva cégnek. Eközben jött még a mostani támadás is.
Az Air France-KLM-ben egyébként a francia államnak is van 17 százaléknyi tulajdonrésze, de ők ugyanúgy nem finanszírozhatják tisztességes verseny érdekében a cég veszteségeit örökké, ahogy mi se tehettük a Malévvel.
Manuel Valls miniszterelnök szerint a támadás sokkolta Franciaországot, amiért bizonyos "gengsztereket" tett felelőssé. A biztonsági kamerák felvételei alapján pedig 20 embert azonosítottak a cég szerint, akikre most büntetőjogi következmények várhatnak.
A francia vezetés azért is lehet a támadás miatt sokkban, mert a lap szerint az Air France sokáig a francia elegancia és a technikai tudás egyik jelképe volt. Most viszont egyre kevésbé tűnik versenyképesnek különösen a munkásaik gyakori sztrájkjai miatt. Xavier Broseta és Pierre Plissonnier pedig az elit elitjének számít Franciaországban. Broseta például az Ecole Normale Supérieure-ön és az Ecole Nationale d'Administrationon végzett, hét éve van ebben a pozíciójában az Air France-nál, tanít a párizsi Science Pon és a Sorbonne-on ő irányítja a HR-oktatást.
Az Air France-KLM 52 ezer embert foglalkoztat, és legalább 400 millió dollárjába (nagyjából 112 milliárd forintjába) került a cégnek. Az igazgatóság a hírek szerint erősen megosztott, hogy engedniük kéne rövid távon a dolgozók zsarolásának, vagy a támadások ellenére is végre kéne hajtaniuk a költségcsökkentést. A legújabb hírek szerint a néhány hosszú távú járat leállítása mellett 14 gépüket el is adnák, és visszamondanának korábban megrendelt Boeing 787-eseket is.