Valutaváltó
Hárommillió forintra bírságolta a Magyar Nemzeti Bank az Astra Biztosító fióktelepére, "mivel az valótlan információk közlésével korlátozta a fogyasztókat a telefax útján történő panaszok megtételében."
Elvileg megszüntették a faxos bejelentést
Az MNB tavaly novemberben hivatalból fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított az Astra Biztosító (Societatea Comerciala de Asigurare-Reasigurare Astra S.A. Biztosító) magyarországi fióktelepénél, mivel a fióktelep honlapján bejelentette, hogy telefax elérhetőségei „2013. november 1-jével megszüntetésre kerülnek”.
A jegybank a vizsgálat indítása után két nappal már kötelezte a fióktelepet, hogy szüntesse meg azt az állapotot, hogy a fogyasztók nem közölhetik telefaxon a tevékenységére vonatkozó panaszukat.
De elsunnyogták, hogy titokban mégis lehetett
Lecsapott azonban jegybank fióktelep honlapjának különböző menüpontjaiban és felugró ablakban megjelenő értesítései 2013. október 30. és november 20. között olvasható tájékoztatók egyértelműen azt az üzenetet közvetítették a fogyasztóknak, hogy a továbbiakban nincs lehetőségük írásbeli panaszaik telefaxos továbbítására.
Eközben a honlapról még nem vették le a régi, megszüntetett faxszámot. Ám itt még nincs is vége: a fióktelep eközben mégis működtetett egy másik faxszámot, amelyen lehetőség volt a panaszok megtételére. Ezt azonban az ügyfelek számára nem tette megismerhetővé.
Ez pedig drága hiba volt. Pontosabban: "az új telefaxszámról történő tájékoztatás hiánya és a honlap valótlan információi miatt az Astra Biztosító fióktelepe megfosztotta a fogyasztókat attól, hogy valós információkkal rendelkezzenek a fióktelep telefaxos elérhetőségéről. A fióktelep azzal, hogy valótlan információkat közölt a telefaxos panaszközlés lehetőségéről, korlátozta a fogyasztókat – a biztosítási törvény által szabályozott – panasztételi joguk gyakorlásában."