Nem akart reagálni az Astra Biztosító
Valutaváltó
Megbüntette egy kicsit az MNB felügyeleti része az Astra Biztosítót, mert nem vagy csak nagyon késve válaszolt a személyes sérüléses kárigényekre.
Az Astra magyarországi leányvállalata 238 kgfb-kárügyből 9 esetben egyáltalán nem, 116 esetben pedig késve küldte meg a jogszabály által előírt kártérítési javaslatot vagy az indoklással ellátott választ a károsultak részére.
Ez azért súlyos mulasztás, mert az ügyfeleknek muszáj időben megtudniuk a biztosító álláspontját a kártalanításról. Mert csak ez alapján tudnak határidőn belül dönteni arról, hogy elfogadják-e a biztosító kártalanítását, vagy további jogi lépéseket kell tenniük.
15 nap, de legfeljebb három hónap vitásabb eseteknél
Az MNB szerint a törvényi előírás, ha a felelősség nem vitás és a kár összegszerűen megállapított, a szolgáltató köteles a kárrendezéshez szükséges dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de legkésőbb a kgfb-kárigény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak kártérítési javaslatot tenni. Amennyiben a felelősség nem egyértelmű vagy azt a biztosító nem ismeri el, továbbá a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg, úgy a törvényi határidőn belül indokolt választ kell küldenie a károsultnak.
Az MNB most hárommillió forintra büntette a céget, és megkérte őket, hogy mostantól tartsák be a vonatkozó törvényeket.