Százmilliós bírságot kapott két biztosító
Valutaváltó
Összesen 99 millió forintra büntetett a GVH két biztosítót, amiért azok a versenyhivatal szerint a reklámaikkal átverték a potenciális ügyfeleiket - írja a Napi.hu.
A GVH döntése szerint a 4Life Direct Kft. és a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott az Időskori Biztonság életbiztosítás népszerűsítésekor, mert valótlan állításokat jelenítettek meg a szolgáltatásról, és arról, hogy ki is nyújtja valójában a biztosítást.
Az Időskori Biztonság biztosítás hirdetéseiben hamisan azt sugallták, hogy
- a biztosítás különböző havidíjakért, de már "akár napi 100 forintért" "érdemi segítséget jelent a temetési és egyéb költségekben",
- illetve "a családjának kifizetett készpénz akár 33,5 millió forintot is elérheti.
Napi 100 forintért azonban legfeljebb 50 ezer forint biztosítási összeg volt elérhető a reklámokkal megcélzott nyugdíjas korosztály számára, és a hirdetésekben hivatkozott egymilliós temetési költség fedezésében az utóbbi összeg nem nyújt érdemi segítséget.
Azt is hamisan sugallták a reklámokban, hogy a biztosítást a közvetítő 4Life Direct Kft. nyújtja, hiszen a szolgáltatást a valóságban a Magyarországon képviselettel és fiókkal nem rendelkező Red Sands Life Assurance Company biztosítja.
A megtévesztő állításokkal közvetítő honlapján, a rádió- és televízió reklámokban, a teletexten, az online hirdetéseken, a szórólapokon, a direkt marketing levelekben és az SMS-ekben hirdették 2012 decembere és 2015 májusa között.
A versenyhivatal
- a 4Life Direct Kft.-vel szemben 63 milliós,
- a Red Sands Life Assurance Company (Europe) Limited-re pedig 36 millió forintos bírságot szabott ki.
A 4Life Direkt vezetősége közleményben reagált a GVH döntésére, amelyben azt írták, fellebbezni fognak a döntés ellen.
A cég szerint reklámjaik szövege azonos számos különböző országban és az elmúlt harminc évben több mint száz millióan látták őket különböző országokban, például az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Lengyelországban.
Mostanáig a világon egyetlen szabályzó testület sem találta reklámunkat a GVH által sugallt módon megtévesztőnek, ezért is lepődtünk meg döntésükön. Véleményünk szerint ez is egyértelműen azt mutatja, hogy a cég marketing kommunikációja nem megtévesztő.