Több olcsó sör fogyott

2008.05.17. 14:13

Tavaly a Magyar Sörgyártók Szövetségének tagjai 4,7 százalékkal növelték termelésüket az előző évhez évhez képest - tette közzé honlapján a nagy sörelőállító cégeket tömörítő szervezet. Ezt az eredményt a közterhek, az energia- és anyagköltségek növekedése ellenére érte el 2007-ben a magyar söripar. A múlt évben hazánkban értékesített 7,335 millió hektoliter sör több mint a fele - 52 százaléka - továbbra is a hagyományos sörmárkákból került ki. A növekedés az alacsony árú söröknél volt tapasztalható. Az értékesítés üteménél gyorsabban emelkedtek a söripar anyag jellegű költségei. Míg a termelés 4,7 százalékkal nőtt az előző évhez képest, addig - a mezőgazdasági termékek árainak ugrása mellett - közel 20 százalékkal többet fordított a söripar csomagolóanyagokra, két és félszer többet vegyipari termékekre és 15 százalékkal többet energiára. A kedvezőtlen piaci tendenciák ugyanakkor csak minimálisan tették lehetővé, hogy a sörgyárak a kiadások növekedését a fogyasztói árakban is érvényesítsék. A múlt év első felében még nőtt a fogyasztás, a második félévben viszont már a vásárlókedv rohamosan csökkent. Így alakult ki összességében a piac 2-3 százalékos éves növekedése. A magyarországi sörfogyasztás évek óta stabilnak mondható: megközelítőleg 82 liter körüli évente és fejenként. A fogyasztáson belül - sörgyárak sikeres márkaépítési stratégiájának köszönhetően - 2007-bem az előző évhez képest 16 százalékkal nőtt az alkoholmentes sörök eladása. Ezt az arányt továbbra is szeretnék növelni a gyártók.

MTI