Olcsó hipermarket lesz a rosszul menő Auchan szupermarketekből
Olcsó hipermarketek indításával akar konkurenciát teremteni a diszkont-specialistáknak–így a Lidlnek és az Aldinak – az Auchan. Sikeres oroszországi tesztelések után a cég most az elzászi Mülhausenben nyit olcsó hipermarketet, Priba névvel. A tervek szerint később az egyes országokban a rosszul menő Auchan szupermarketeket olcsó hipermarketté alakítják. Az olcsó hipermarketekban a szupermarketekhez képest kibővített választék várja a vásárlókat, de a csomagolás csak nagybani, a tárolókapacitások kisebbek és kiszolgáló személyzet sincs. Mindezzel jelentősen csökkennek a költségek mind az üzemeltető, mind a vásárlók számára. Az Auchan 13 országban összesen 1 244 hiper- és szupermarkettel üzemel, 2008-ban 210 ezer dolgozóval 39,5 milliárd eurós forgalmat ért el. Mivel nálunk eleve csak hipermarketjei vannak a cégnek, így Magyarországot nem érinti ez az átalakítás.