Csökkent a Metro nyeresége

2011.08.02. 10:20

Elmaradt a várttól a Metro csoport teljesítménye a második negyedévben. A világ negyedik legnagyobb kiskereskedelmi csoportjának üzletmenetére elsősorban az nyomta rá a bélyegét, hogy Európa-szerte romlott a fogyasztói hangulat az árak emelkedése, a megszorító intézkedések, az adósságválság miatt.

A bevétel mindössze 0,2 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, 15,74 milliárd euróra, az üzemi eredmény (rendkívüli tételek nélkül) 8 százalékkal 306 millió euróra csökkent. Elemzők 15,85 milliárd bevételt, és 327 millió üzemi eredményt vártak. Az adózott eredmény 41 százalékkal esett, 112 millió euróról 66 millióra. Elemzők 95,5 milliót prognosztizáltak.

Rontotta a Metro eredményeit az is, hogy a csoporthoz tartozó Media Markt-Saturn, Európa legnagyobb elektronikai áruházlánca 5,2 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el április-június között a kereslet pangása és az árleszállítási akciók miatt. Az áruházláncnál Európa-szerte 3 ezer munkahelyet szüntetnek meg az idén.

Mindezek ellenére a Metro megerősítette, hogy az idei év egészében az üzemi eredmény 10 százalékkal lesz nagyobb a tavalyinál.