Auguszta
5 °C
22 °C

Új üzleti modellt keres a Yahoo!

Napi Online
2002.09.04. 10:09
Az SBC Communications- szel közösen kezdett szélessávú internet-hozzáférést kínálni a Yahoo! Inc. - derül ki a Business Week cikkéből. Az előfizetők a gyorsabb átviteli lehetőség megszerzésével egyidejűleg közvetlen kapcsolatot kapnak a portálhoz, amelyen javított e-mail, óriási tárolóterület és mindenféle szórakoztató szolgáltatás várja őket.

A Yahoo! ügyfelenként havi 3-5 dollárt kap az SBC-től, így e forrásból jövőre összesen 125 millió dollár bevételre tehet szert, ami 2003-ra tervezett forgalomnövekedésének 46 százaléka.

A Yahoo! alapproblémája, hogy üzleti modellje a portálon megjelenő reklámokból származó bevételekre épül. Forrásainak 60 százaléka jelenleg innen származik. Mivel a hirdetési piac pang, a cég költségcsökkentésre kényszerült, ám hosszabb távon ez nem elég: új üzleti modellre van szüksége, amelynek lényege a több lábon állás.

A szélessávú összeköttetéshez kapcsolt havidíjakkal szemben nem igazán ígéretes forrás a hagyományos előfizetésekből bejövő pénz. Ez a cég kétéves erőlködése - a benne foglalt különleges e-mailezési és a zeneletöltési lehetőség - ellenére csak öt százalékát adja az összbevételnek.

Sokkal jobban bejönnek az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek: a portál - stratégiájának megfelelően - viszonylag olcsón teszi lehetővé az árusoknak a site-on való megjelenést, cserébe többet kaszál a vásárlásonként beszedett százalékos jutalékokból. E tevékenység 180 százalékos növekedést mutatott az elmúlt évben, segítségével a Yahoo! olyan nagy e-áruházaktól tudott piacot szerezni, mint az Amazon.com, illetve az eBay.

Tervezi már nyaralását?

Segítünk! Válasszon célpontot nyárra útjaink közül! Tengerparti apartmanok előfoglalási kedvezménnyel!

Belföldi ajánlatok

Rengeteg gyönyörű helyet talál belföldi ajánlataink között.