Csökkent az Interbrew sörgyár nyeresége

MTI
2002.09.04. 14:24
A magyarországi érdekeltséggel is rendelkező belga Interbrew sörgyár nettó nyeresége éves összevetésben 18,3 százalékkal 165 millió euróra csökkent az idei év első felében. A vállalat ezt az egyszeri átszervezési költségekkel magyarázta. Az Interbrew Magyarországon a Borsodi Sörgyárak Rt. többségi tulajdonosa.

A világ második legnagyobb sörgyárának árbevétele 1,8 százalékkal 3,42 milliárd euróra csökkent. Mennyiségi söreladása 1,2 százalékkal 42 millió hektoliterre süllyedt.

A német Beck's és Diebels sörmárkák mellett a az Interbrew sörmárkája a Leffe, a Stella Artois és az amerikai piacon a Rolling Rock. A vállalat összesen 37 ezer főt foglalkoztat, és több mint 200 italféleséget forgalmaz 120 országban.

Az Interbrew a halvány első fél év ellenére az év egészére a prognózisnak megfelelően részvényenként legalább 10 százalékos profitnövekedést vár, arculatérték-leírás nélkül.

A forgalom első félévi csökkenését az Interbrew a kedvezőtlen nyugat-európai időjárásra és az oroszországi piaci részesedés zsugorodására vezette vissza.