Növekvő forgalma ellenére kisebb lett a Heinz nyeresége

MTI
2002.09.10. 16:45
A ketchupjairól ismert amerikai H.J. Heinz élelmiszeripari óriásvállalat kedden bejelentette, hogy részvényarányos tiszta nyeresége üzleti éve első negyedében 7 centtel 50 centre apadt a tavalyi év azonos időszakához képest. Eladásai viszont 6,1 százalékkal 2,2 milliárd dollárra nőttek. Közölte, hogy a létszámleépítés költségei és az elsődleges bevételeinek csökkenése miatt esett a nyeresége, így érve el a 177,8 millió dollárt a tavalyi 200,5 millió dolláros eredmény után. A rendkívüli tételek számítása nélkül a két eredményadat 184,9 millió, illetve 213,4 millió dollár volt. A vállalat számára költségteherként jelentkezett az átalakulás: karcsúsít, fokozatosan néhány hagyományos üzletágára koncentrál, azaz egyes részlegeitől(állateledel, bébiétel) megválik. A nyáron ugyanakkor a Heinz gyakorlatilag megszerezte a Del Monte nagy amerikai zöldség- és gyümölcskereskedelmi vállalkozást.