Növekszik a kelet-európai reklámpiac

MTI
2002.09.30. 17:30
A kedvezőtlen világgazdasági helyzet nem éreztette hatását a kelet-európai reklámpiacon: egyes országokban kétszámjegyű volt a növekedés az előző évhez képest. Romániában 38, Lengyelországban 24, Magyarországon 19 százalékkal fektettek be több pénzt a klasszikus médiahirdetési ágazatba 2000-hez képest, és ugrásszerűen nőtt a televíziós hirdetések aránya - állapította meg egy Kölnben nyilvánosságra hozott tanulmány, amelyet az IP társaság és az RTL csoport készített.

A Hirdetés 2002 - Nemzetközi Alapadatok című tanulmány szerint a klasszikus médiumokat és az internetet vizsgálva az egy főre jutó hirdetés pénzben kifejezve az Egyesült Államokban volt a legmagasabb (555 euró/fő), majd Svájc (381 euró/fő), Norvégia (371 euró/fő) és Japán (305 euró/fő) következik.