Az elmúlt időszakban az Egyesült Államok 18 tagállamában emelkedtek a dohányárukat sújtó adók, így az áremelések következtében egyes helyeken akár 7-8 dollárba is kerülhet egy doboz cigaretta - derül ki a Bloomberg dohánypiaci körképéből. A gyártók az egekbe emelik reklámköltségvetésüket, hogy vásárlóikat visszatartsák az olcsóbb márkákra való áttéréstől, de a döntések hatása egyelőre csak a vállalati profit csökkenésében mutatkozik meg.
A világ legnagyobb cigaretta előállítójának számító Philip Morris részvényének ára május óta 30 százalékkal csökkent, a piacon szintén meghatározó R.J. Reynolds esetében a zuhanás 43 százalékos volt. Szakértők szerint a prémium márkák árának további emelése nem járható út az 1998 óta bírósági egyezségekre 9 milliárd dollárt kifizető iparág számára. A gyártók így várhatóan a legolcsóbb és legdrágább termékeik közötti 50 százalékos árolló zárására kényszerülnek majd - állítják a Bloomberg által megkérdezett elemzők.