Széleskörű dohányreklám-tilalom az Európai Unióban

MTI
2002.12.02. 14:57
Németország akarata ellenére az EU-tagállamok széleskörű dohányreklám-tilalomról döntöttek. Az unió miniszteri tanácsa hétfőn minősített többséggel fogadta el az Európai Bizottság vonatkozó javaslatát. A miniszterek többsége jóváhagyta az Európai Parlament által ajánlott kisebb változtatásokat is, így a javaslatot elfogadták. Az irányelvet 2005. július 31-ig kell átültetni a gyakorlatba. A reklámtilalom értelmében újságokban, folyóiratokban, a rádióban, illetve az interneten nem szabad cigarettát és más dohányárukat reklámozni, és a dohánycégek nem szponzorálhatnak határokon átnyúló nagyszabású rendezvényeket, például a Forma-1-et. Németország mellett Nagy-Britannia is a javaslat ellen szavazott.