Harc kezdődik a potencianövelő szerek piacáért

Napi Online
2002.12.02. 15:06
A potencianövelő szerek gyártói vad csatába kezdtek, hogy jövőre megszerezzék az eddig a Pfizer Viagrája által uralt négymilliárd dolláros piac feletti dominanciát. A Pfizer kis kék tablettája jövő évben találkozik először ellenfelekkel a potencianövelő szerek piacán, miután Európában és az Egyesült Államokban forgalomba kerül a Levitra, illetve a Cialis.

A Levitra kifejlesztői a GlaxoSmithKline (GSK) és a Bayer olyan adatokkal rukkoltak elő, miszerint a potenciazavarral küszködő férfiak esélye arra, hogy normális nemi életet éljenek, az új gyógyszerükkel több mint az ötszörösére nő.

Válaszul a Pfizer klinikai kutatások eredményével próbálta bizonyítani, hogy a Viagra hatása nem lassabb új ellenfeleiénél. Érthető a Pfizer harca, hisz a Viagra 2001-ben 1,5 milliárd dollár forgalmat generált és a világ legismertebb gyógyszer-márkaneve lett.

A Merrill Lynch felmérése szerint azonban igenis van keresnivalója az új jövevényeknek a piacon, mivel a páciensek 50 százalékának nem volt hajlandó folyamatosan felírni orvosa a szert, míg 25 százaléknál elmaradt a hatás. A GSK és a Bayer felmérése szerint a gyógyszerüket használók 5 és félszeres eséllyel produkálnak kielégítrő merevedést, mint azok akik placebót kaptak.

A Pfizer felmérése viszont azért vált szükségessé, mert széles körben elterjedt a hír, miszerint az Eli Lilly új gyógyszere, a Cialis gyorsabban hat, mint a híres kék pirula.