Nem hoz jelentős forgalmi változást az M7-es díjasítása

MTI
2003.01.22. 14:55
A díjasítás szempontjából a Balaton térségében az M7-es autópálya teljes szakaszát csak egységesen szabad kezelni, abból nem célszerű kiragadni részeket - mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter szerdán. A szaktárca vezetője Siófok térségében, az M7-es pálya 94-es kilométerszelvényénél megtekintette, milyen hatást gyakorol a forgalomra az autópálya-matrica bevezetése.

- Az M7-es díjasítása során a tárca az út menti települések lakóinak érdekei mellett a társadalmi igazságosság szempontjait is igyekezett figyelembe venni - hangoztatta a miniszter az autópályánál megtartott sajtótájékoztatón.

A gazdasági tárca vezetőjének véleménye szerint nem lenne összeegyeztethető az egyenlő közteherviselés elvével, hogy az ország keleti, elmaradottabb térségeiben élők, akik hosszú várakozás után végre autópályán közlekedhetnek, azonnal díjat fizessenek, a dunántúli térségek lakói pedig, akik évtizedek óta élvezik az M7-es gazdaságfejlesztő hatásait, mentesüljenek az autópálya díj megfizetése alól.

- A díjpolitika alapelve, hogy az autópálya használatáért fizetett díjból kell fedezni a fenntartás, üzemeltetés és felújítás költségeit. A bevétel teszi lehetővé, hogy még egyszer ne következzen be olyan állagromás, mint az M7-es esetében történt, és az autósok, a pálya környezetében élők ne kényszerüljenek újból két évig tartó, súlyos balesetekkel is járó terelések elviselésére - fejtegette a miniszter.

A minisztérium birtokában lévő előrejelzés szerint a pálya díjasításának következtében az M1-eshez és az M3-ashoz hasonlóan az M7-es esetében sem várható jelentős forgalmi változás. A matricás rendszer bevezetése nyomán 10 százalék alatti forgalomnövekedéssel lehet számolni az autópályával párhuzamos 7-es számú főúton, ez az arány a tapasztalatok szerint a későbbiekben csökken - magyarázta Csillag István.