Nem hoz jelentős forgalmi változást az M7-es díjasítása
- Az M7-es díjasítása során a tárca az út menti települések lakóinak érdekei mellett a társadalmi igazságosság szempontjait is igyekezett figyelembe venni - hangoztatta a miniszter az autópályánál megtartott sajtótájékoztatón.
A gazdasági tárca vezetőjének véleménye szerint nem lenne összeegyeztethető az egyenlő közteherviselés elvével, hogy az ország keleti, elmaradottabb térségeiben élők, akik hosszú várakozás után végre autópályán közlekedhetnek, azonnal díjat fizessenek, a dunántúli térségek lakói pedig, akik évtizedek óta élvezik az M7-es gazdaságfejlesztő hatásait, mentesüljenek az autópálya díj megfizetése alól.
- A díjpolitika alapelve, hogy az autópálya használatáért fizetett díjból kell fedezni a fenntartás, üzemeltetés és felújítás költségeit. A bevétel teszi lehetővé, hogy még egyszer ne következzen be olyan állagromás, mint az M7-es esetében történt, és az autósok, a pálya környezetében élők ne kényszerüljenek újból két évig tartó, súlyos balesetekkel is járó terelések elviselésére - fejtegette a miniszter.
A minisztérium birtokában lévő előrejelzés szerint a pálya díjasításának következtében az M1-eshez és az M3-ashoz hasonlóan az M7-es esetében sem várható jelentős forgalmi változás. A matricás rendszer bevezetése nyomán 10 százalék alatti forgalomnövekedéssel lehet számolni az autópályával párhuzamos 7-es számú főúton, ez az arány a tapasztalatok szerint a későbbiekben csökken - magyarázta Csillag István.