Jobb eredményre számít 2003-ban az LVMH

MTI
2003.03.06. 16:00
A tavalyi profitnövekedés után még jobb 2003-es évet vár a világ legnagyobb luxuscikkgyártója, a francia LVMH (Moet Hennessy Louis Vuitton) konszern. A Louis Vuitton bőrtermékektől a Moet and Chandon pezsgőkön át a Givenchy divatcikkekig és a Christian Dior parfümig ötvenféle világmárkát birtokló cég a katasztrofális 2001-es esztendő után tavaly 10 millió euróról 556 millióra növelte nettó profitját. Forgalma 4 százalékkal 12,69 milliárd euróra emelkedett. Működési profitja 28,7 százalékkal nőtt és 2,008 milliárd euró volt. A tartósan gyenge konjunktúra ellenére javuló pénzügyi helyzetet az LVMH mindenekelőtt a csoport adósságcsökkentésére vezette vissza. A legfontosabb üzletágaiban, a divatcikkek és bőráruk üzletágban a működési profit 1,8 százalékkal 1,3 milliárd euróra nőtt. A kisebb, kozmetikai és a parfüm részlegnél a működési profit 8 százalékkal 161 millió euróra emelkedett. A bor- és szeszesital-üzletágban 20 millió euró működési profit keletkezett, a 2001-es 210 millió euró működési veszteség után. A luxus kivitelű órák és ékszerek üzletágban viszont 13 millió euró veszteség keletkezett a 2001-es 27 millió euró nyereség után.