Business Talks '24
Üzleti konferencia
2003. márciusban a szezonálisan kiigazított "alapdrágulás" (maginfláció) az előző hónaphoz 0,3, 2002. márciushoz viszonyítva 4,8 százalék volt. A nyugdíjas fogyasztóiár-index az előző hónaphoz 101,0, az előző év márciushoz viszonyítva pedig 104,2 százalék volt.
A fogyasztói árakat a háztartási energia, az üzemanyagok, a ruházati termékek, a szeszes italok, a dohányáruk és az élelmiszerek drágulása húzta fel, miközben a tartós fogyasztási cikkek árcsökkenése fékezőleg hatott.
Az élelmiszerek árát az idényáras termékek dobták meg, ez utóbbit leszámítva a termékkör átlagos árszínvonala egy hónap alatt 0,2 százalékkal csökkent. Ami a háztartási energiát illeti, a villamos energia 8,7 százalékos drágulása volt a meghatározó, míg a ruházati cikkeknél 2003-as tavaszi-nyári áruválaszték feltöltése hozott átlagon felüli áremelkedést.
Az egyéb cikkek, üzemanyagok és a szeszesitalok, dohányáruk körében az árak az átlaggal megegyező mértékben emelkedtek. Az egyéb cikkek főcsoporton belül a járműüzemanyagok 2,4 százalékkal drágultak.
Business Talks '24
Üzleti konferencia