Miklós
-7 °C
2 °C

Terjeszkednek a hipermarketek

Napi Online
2003.04.15. 10:39
Tavaly év közepén 42 bevásárlóközpont és 49 hipermarket működött Magyarországon, kiskereskedelmi forgalmuk 2002 első felében 290-300 milliárd forint volt - derült ki a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének (MBSZ) felméréséből. Egy bevásárlóközpontra átlagban 91 üzlet jutott, ha azonban a fővárosiakat nézzük, akkor ez a szám 120, míg vidéken 60 üzlet működött egy létesítményben.

Az eddig felépített bevásárlóközpontok és hipermarketek területe meghaladja az 1,85 millió négyzetmétert, ebből több mint 880 ezer négyzetméter Budapesten található. A szakértők szerint a hipermarketek száma bővülhet a jövőben, míg a bevásárlóközpontok terjedése inkább lassulni látszik.

A hipermarketek száma 2006-ra az idei 49-ről várhatóan 68-ra, piaci részesedésük pedig 18 százalékról 25 százalékra nő. Ezzel együtt a kisboltok részesedése az MBSZ tanulmánya szerint 36 százalékról 30 százalékra csökken 2006-ig. A bevásárlóközpontok terjedésének lassulása következtében a bővebb profilú shopping centerek nyitása lesz a jellemző a következő években.