Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Mérleghamisítással vádolják az American Online-t

Napi Online
2003.04.15. 11:49
Két intézményi befektető bennfentes kereskedelemmel és mérleghamisítással vádolta meg az American Online-t (AOL) - írja a BBC. Némi pontatlanságot az AOL is elismer.

Keresetük szerint a cég vezetői trükkökkel, kitalációkkal és színlelt ügyletekkel feltornászták a cég részvényeinek árfolyamát, hogy a csúcson közel 1 milliárd dolláros haszonnal adhassanak túl papírjaikon.

Az AOL a két intézményi befektető szerint a valósnál egymilliárd dollárral több bevételt mutatott ki a 2000-2001-es időszakban, felfelé kozmetikázta előfizetőinek számát és reklámbevételeit a Time Warnerrel történő egyesülés tető alá hozása érdekében. A fúzió segítségével a cég öt csúcsmenedzsere 1,7 milliárd dollárnyi részvényopcióhoz jutott, amitől a megfelelő pillanatban megválva 1 milliárd dolláros hasznot söpörtek be.

A mérleg esetleges pontatlanságait a cég is elismeri, ám véleménye szerint az igazsághoz képest az eltérés nem nagyobb 190 millió dollárnál. Az AOL reklámbevételeivel kapcsolatban vizsgálódik az amerikai tőzsdefelügyelet is, a SEC a Bertlesmann-nal kötött 400 millió dolláros ügylet körülményeit szeretné tisztázni.

A vezetők már menekülnek is a süllyedő hajóról, az AOL Time Warner két csúcsmenedzsere Ted Turner és Steve Case májusban távozik posztjáról, miközben a részvényárfolyam a fúzió óta közel kétharmadával zuhant -írja a BBC.