Nőtt a Pepsi profitja, de nem a kóla miatt
A társaság profitja a március 22-én végetért első pénzügyi negyedévében 777 millió dollárra rúgott, szemben az egy évvel korábbi 689 millió dollárral. Ez részvényenként 45 centes eredményt jelent, szemben a 2002. első negyedévi 38 centes nyereséggel. A vállalat forgalma 5,53 milliárd dollárra nőtt a tavalyi 5,31 milliárd dollárról. Az elemzői vélemények 40 és 44 cent közötti profitot prognosztizáltak.
Az eredmények láttán úgy tűnik a cég jól választotta meg az új stratégiáját, amely szerint folyékony és szilárd halmazállapotú termékeket együtt árusítanak. Korábban a Lay's burgonyaszirmokat árusították párban a Pepsi üdítőitalokkal, míg mostanában a Quaker zabpelyhet hozták össze a Tropicana rostos üdítőkkel.
A Frito-Lay ágazat üzemi nyeresége Észak-Amerikában hat százalékkal nőtt éves szinten, a Pepsi Cola és a Mountain Dew iránti kereslet csökkenése azonban két százalékkal lehúzta ezen szektor eladásait ugyanott. A PepsiCo a Coca-Cola irányából érkező kihívásra a nyáron a vaníliás Pepsi, valamint egy új ízesítésű Mountain Dew piacra dobásával válaszol.