Többször zarándokolunk a hipermarketekbe

Napi Online
2003.04.23. 14:34
Tavaly nem változott a magyarországi hipermarketekben az egy vásárlásra jutó költés összege, ám egy-egy háztartás többször intézte bevásárlásait a nagy kereskedelmi egységekben, amivel tovább erősödött ezek piaci pozíciója - derül ki GfK Hungária tanulmányából.

A hipermarketek és a lánchoz tartozó kis boltok főleg a gyakoribb vásárlásoknak köszönhetik piaci pozíciójuk kiemelkedő erősödését. A hipermarketekben ugyanis egy-egy háztartás tavaly 35-ször vett valamit, a tavalyelőtti 29 alkalommal szemben, a kereskedelmi láncok boltjainál pedig 49-ről 64-re emelkedett ez a szám. Érdekes, hogy az egy vásárlásra jutó költés összege a hipermarketben változatlanul 3 530 forint. A lánchoz tartozó kis boltokban a növekedés 970-ről 1 010 forintra szintén nem jelentős, s elmarad az egy vásárlásar jutó 1 200 forintos országos átlagtól.

A vevők legtöbbször az önálló kis boltokat keresik fel, évente átlagosan 145-ször, legritkábban pedig C+C áruházban vesznek valamit a háztartások. Ez utóbbi üzlettípusban a hipermarketekben elköltött összegnél is többet hagynak ott a vevők, egy-egy alkalommal 4 790 forintot.

Mivel a napi fogyasztási cikkek forgalma összességében 16 százalékkal haladta meg 2002-ben az egy évvel korábbit, az egyes bolttípusok szinte mindegyik mutatójának trendje pozitív.