Miklós
-7 °C
2 °C

Többször zarándokolunk a hipermarketekbe

Napi Online
2003.04.23. 14:34
Tavaly nem változott a magyarországi hipermarketekben az egy vásárlásra jutó költés összege, ám egy-egy háztartás többször intézte bevásárlásait a nagy kereskedelmi egységekben, amivel tovább erősödött ezek piaci pozíciója - derül ki GfK Hungária tanulmányából.

A hipermarketek és a lánchoz tartozó kis boltok főleg a gyakoribb vásárlásoknak köszönhetik piaci pozíciójuk kiemelkedő erősödését. A hipermarketekben ugyanis egy-egy háztartás tavaly 35-ször vett valamit, a tavalyelőtti 29 alkalommal szemben, a kereskedelmi láncok boltjainál pedig 49-ről 64-re emelkedett ez a szám. Érdekes, hogy az egy vásárlásra jutó költés összege a hipermarketben változatlanul 3 530 forint. A lánchoz tartozó kis boltokban a növekedés 970-ről 1 010 forintra szintén nem jelentős, s elmarad az egy vásárlásar jutó 1 200 forintos országos átlagtól.

A vevők legtöbbször az önálló kis boltokat keresik fel, évente átlagosan 145-ször, legritkábban pedig C+C áruházban vesznek valamit a háztartások. Ez utóbbi üzlettípusban a hipermarketekben elköltött összegnél is többet hagynak ott a vevők, egy-egy alkalommal 4 790 forintot.

Mivel a napi fogyasztási cikkek forgalma összességében 16 százalékkal haladta meg 2002-ben az egy évvel korábbit, az egyes bolttípusok szinte mindegyik mutatójának trendje pozitív.

US Virgin Islands

Sosem láttál még ilyen gyönyörű helyet!

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!