Melinda, Vivien
2 °C
8 °C

Meghozhatja-e a szomjat a beszélő sörösdoboz?

Napi Online
2003.04.30. 09:22
A hosszú telet minden gyártó megsínylette - állítja László Attila, a Brau Union Hungária Sörgyárak Rt. vezérigazgató-helyettese. Szerinte az idei piacnövekedés minimális, egy százalék alatti lehet, ha az időjárás nem kedvez a sörfogyasztásnak.

Idén a dobozos sörök piacán az egyre népszerűbb félliteres kiszerelések értékesítése megugrott, a 0,33 litereseké viszont igencsak visszaesett. A szakember szerint az árcsökkentő akciók már elérték azt a pontot, amely alá értelmetlen menni, egy-egy cég ugyanis már a lélektani százas határ alatt - 99 forintért - adja a félliteres dobozos sört.

A Brau a jövő heti tv-kampánnyal kezdi a Soproni Ászok, beszélő sör nevű promóciós nyereményjátékát. A nem nyerő dobozok közé rejtett sörös doboz egy kis elektronikai szerkentyűvel van ellátva, amely, kinyitáskor fényt kapva, köszönti a vásárlót, és közli, mit nyert: sört, mobilt vagy milliós pénzösszeget. A szerkezet akár kétszázszor is elismétli mondandóját - mondta László.

A Borsodi Sörgyár Rt. a jövő héttől folytatja a múlt évben igen sikeres Szabadítsa ki a milliókat elnevezésű promócióját, amelynek nyereményalapját 20 millió forintról 30 millióra emelte. A szerencsések - egy amerikai feltaláló ötletének hasznosítása révén - egy speciális gumibölcsőből azonnal készpénzhez juthatnak. Az egy-, öt- és tízezer forintos címletek mellett a legszerencsésebbek 100 ezer vagy egymillió forintra váltható utalványt nyerhetnek. A nyerő utalványok után fizetendő valamennyi adóterhet a Borsodi Sörgyár Rt. vállalja.

A Dreher Sörgyárak Rt. termékei csökkentett áron kaphatók több kereskedőnél - például Auchan, CBA, Coop, Interfruct, Penny Market -, s vannak akciók a vendéglátóhelyeken is - tájékoztatták lapunkat a Drehernél. Az Auchanban 130 forintért kapható a Fradi félliteres kőbányai dobozos sör, amely lényegében Aranyászok.

A Penny Marketekben a HB félliteres dobozos sörök ára 139 forint. A Pécsi Sörfőzde Rt. idén is folytatja az innovatív márkaépítést, a Szalon és Szalon Barna termékek - kategóriájukban egyedüliként - 0,33 literes kiszerelésben is piacra kerültek - tájékoztatott Stefan Wenckheim, a cég ügyvezető igazgatója.

Nemcsak a kispalackos kiszerelés újult meg, hanem a nyáron a félliteres dobozos Szalon megjelenése is változik, a márkát a fiatalok körében is kedveltté kívánják tenni. Idén a Szalon márka üzenetét a Szalon. Egyenesen a Sörfőzdéből! elnevezésű nyári országos televíziós kampánnyal erősíti a Pécsi Sörfőzde. A kupakgyűjtő nyereményjátékot a játék mellett 8 milliós nyereményalappal teszik vonzóvá.