Samponreklám miatt 5 milliós bírság
A fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklám miatt 5 millió forintos
bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Procter &
Gamble Magyarország Kkt-re. A GVH közleménye szerint a hivatal azért indított versenyfelügyeleti eljárást, mert tudomására jutott, hogy a cég korpásodás elleni samponjának televíziós reklámjában olyan állítások szerepeltek, amelyek felvetették a versenyjog megsértésének valószínűségét.
A hivatal versenytanácsa megállapította, hogy a sampon tavaly és az idei évben folytatott televíziós reklámozása alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A hirdetésben elhangzó szövegek összhatásukban azt az üzenetet közvetítik a fogyasztók felé, hogy a Procter & Gamble terméke a legjobb, leghatékonyabb korpásodás elleni sampon a világon, a cég azonban nem tudta bizonyítani, hogy ez az állítás megfelel a valóságnak. A GVH ezért a jogsértést megállapította, és a jogsértő magatartás folytatásától való eltiltás mellett 5 millió forint bírságot szabott ki.