Nőtt az online áruházak forgalma

2003.05.29. 11:26
2001-hez képest tovább bővült a hazai online áruházak piaca. Az áruházak száma, forgalma és látogatottsága mellett az informatikai felkészültség és a vevői elégedettség is nőtt. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Magyarország Kft. együttműködésével megvalósuló - felmérése szerint 2002-ben több mint 40%-kal nőtt az online boltok összforgalma Magyarországon, a 2001-es 3,2 milliárd Ft forgalom után a boltok tavaly 4,5 milliárd forint árbevételt realizáltak. A forgalom közel 60 százalékát a lakosság, 30 százalékát a vállalati szféra, míg 10 százalékát az intézményi szektor generálta. 2003-ban tovább folytatódik a piac bővülése, az internetes vásárlások összege elérheti a 6 milliárd forintot a piaci várakozások alapján. Az online áruházak piacát a magas árbevétel-koncentráció jellemzi, hiszen a hazai 250-300 bolt közül az első 5 legnagyobb online áruház adja az összforgalom 42 százalékát, míg az első 10 az 59 százalékát. Az online áruházak körében a legnépszerűbb termékkategóriák közé a jól specifikálható termékek tartoznak, mint a DVD, a CD-ROM, a könyvek és a számítástechnikai eszközök. E termékkategóriák forgalmazásával foglalkozik hazánkban az online áruházak 38 százaléka.