Tovább szűkül a nyugat-európai újautópiac

Napi Online
2003.06.13. 10:41
Májusban tovább szűkült a nyugat-európai újautópiac, a legnagyobb veszteséget a Fiat, a BMW-csoport és a Renault szenvedte el, miközben a dél-koreai márkák előretörtek. Nyugat-Európában az elmúlt hónapban az előzetes adatok szerint 1,22 millió személygépkocsi kelt el, 5,2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az első öthavi eladások 3,8 százalékkal 6,24 millióra apadtak. A piacot továbbra is a gyenge gazdasági környezet és az iraki háborút követően is fennmaradó bizonytalanságok sújtják. Ami az autógyártókat illeti, az MG Rover 8,6 százalékos növekedését kivéve az összes európai cég eladásai csökkentek, miközben a japán márkák tartották magukat, a dél-koreaiak pedig 9 százalék feletti bővülést értek el, alapvetően a Kia közel 50 százalékos megugrásának köszönhetően. A Volkswagen-csoport forgalmát a bővülő Audi-eladások sem tartották meg, a cég autóiból éves szinten 5,2 százalékkal kevesebb talált gazdára, a nagy vesztes azonban a Fiat és a BMW volt, 15,9, illetve 9,9 százalékos visszaeséssel. Bár a PSA-csoport forgalma 2,4 százalékkal csökkent, az ennél jobban szűkülő piacon részesedése 0,4 százalékponttal 14,7 százalékra gyarapodott, s hasonló történt a DaimlerChryslerrel is, bár "tortaszelete" csak 0,1 százalékponttal lett nagyobb.