Reklámügynökség minimáláron

Napi Online
2003.06.20. 08:33
A világ harmadik legnagyobb reklámcége, a brit WPP Group Plc mintegy 10 millió font (14,4 millió euró) értékű ügyletben megveszi a nehézségekkel küzdő kisebb rivális Cordiant ügynökséget. A felvásárlást a Cordiant igazgatótanácsa jóváhagyta, miután a WPP átvállalta a Cordiant 256 millió fontnyi adósságát. A részvénycserés akvizíció nyomán a Cordiant árfolyama harminc százalékkal zuhant a megegyezés hírére.

A valamivel több mint 16 százalékkal a legnagyobb Cordiant-tulajdonos, az Active Value alap szerint a vételár elképesztően alacsony, ezért mindent megtesznek, hogy meggátolják a részvények 75 százalékát birtokló tulajdonosok jóváhagyását is igénylő ügyletet. A Cordiant azért vált felvásárlási célponttá, mert a többieknél érzékenyebben érintette a hirdetési ipar mélyrepülése. Legfőbb ügyfeleit, köztük a dél-koreai Hyundai autógyárat és az amerikai Wendy's gyorsétteremláncot elveszítette. Az Allied Domecq szeszipari csoport áprilisban mondta fel a szerződését, emiatt a részvény árfolyamának kétharmada vált semmivé.