Nőtt a német fogyasztói bizalom

MTI
2003.06.27. 09:21
Németországban javult a fogyasztói bizalom, újabb tápot adva az óvatos várakozásoknak, hogy a második félévben valamicskét növekedhet a hazai össztermék, az első félévről becsült visszaesés, legjobb esetben stagnálás után. A nürnbergi GfK piackutató intézet pénteken kiadott felmérése szerint a fogyasztói bizalmi mutató júliusra 4,0 pont, a júniusi 3,8 pont után. - Mind több a jele, hogy a fogyasztói bizalom elmozdult a mélypontról, növelve az esélyt, hogy az év vége felé szerényen növekedhet a lakossági fogyasztás - kommentálta az eredményt Rolf Bürkl, a GfK illetékes kutatója. A GfK szerint a jövő évi adócsökkentési remények és a társadalombiztosítási hozzájárulások mérséklésének kilátása növeli a fogyasztói bizalmat.