Szerény fellendülés előtt a reklámpiac

Napi Online
2003.07.01. 09:04
A világ reklámipara a SARS-járvány és az iraki háború ellenére is szerény növekedéssel zárhatja az idei évet, jövőre pedig már erőteljesebb javulás várható - áll a ZenithOptimedia piackutató cég legújabb féléves prognózisában. Ez a decemberi előrejelzéshez hasonlóan most is 2,9 százalékos globális növekedést jósol 2003-ra, ugyanakkor módosított az egyes országok, illetve régiók kilátásain. Az Egyesült Államok reklámpiaca - amely a legnagyobb a világon - előreláthatólag 2,7 százalékkal bővül az idén, ami fél százalékponttal magasabb a decemberi adatnál, az európai piac viszont csak 1,7 százalékkal, ami 0,8 százalékponttal múlja alul a fél évvel ezelőtti előrejelzést.

A ZenithOptimedia szerint a jövő esztendő már markánsabb fellendülést hoz, ahogyan a gazdasági erősödéssel párhuzamosan a vállalatok elkezdik újra felfuttatni reklámkiadásaikat. A cég a decemberi 4,4 százalék helyett már 4,7 százalékos bővülést vár 2004-re - folyó áron számolva -, de az amerikai és az európai piac között továbbra is nagy lesz a különbség. Az USA esetében a ZenithOptimedia felfelé, 4,5-ről 4,7 százalékra korrigálta 2004-es előrejelzését, Európát illetően azonban 4,6-ről 4,1 százalékra vitte le a növekedési prognózist.