Előretörnek Közép-Európában a hipermarketek

Napi Online
2003.07.02. 15:37
Közép-Európában jórészt még mindig kis élelmiszerboltokban vásárol élelmiszert a lakosság, ám a hipermarketek népszerűsége fokozatosan nő - derül ki a GfK piackutató legújabb elemzéséből. Amíg a magyar, szlovák és lengyel háztartások főként a kis boltokban vásárolnak élelmiszert, addig Csehországban a hipermarket vette át a vezetést, itt a háztartások 30 százaléka számára ez az üzlettípus az élelmiszer beszerzésének fő forrása.

Magyarországon a háztartások 38 százaléka említette elsőként a kis boltot, és csak 27 százalék a hipermarketet. Szlovákiában és Lengyelországban a háztartások mintegy kétharmada vásárol élelmiszert kis boltban, míg hipermarketben a szlovákok 13 százaléka, a lengyelek 12 százaléka vesz élelmiszert. Hazánkban jelenleg hét nemzetközi élelmiszerkereskedelmi vállalat működtet üzletet, Lengyelországban 13, Csehországban 11, Szlovákiában 9, Romániában és Szlovéniában 4-4, Horvátországban és Bulgáriában pedig 3-3.