Egymilliós GVH-bírság a Henkelnek

Napi Online
2003.07.09. 11:38
Egymillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Henkel Magyarország Kft.-re, miután a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak találta a cég egyik mosogatószerének reklámfilmjében megfogalmazott állítást. A Versenyhivatal a Pur Extra kézi mosogatószer tévéreklámjában elhangzottakat kifogásolta.

A GVH szerint kétségek merültek fel azon állítás valóságtartalmával kapcsolatban, miszerint "egyetlen flakon is elég akár hétezer darab tányér elmosogatására". A 2002-2003-ban sugárzott reklámfilmek állításának alapjául szolgáló bizonyítékot (a Henkel saját mérési módszerének szokványos háztartási viszonyok közötti alkalmazhatóságát) a hivatal versenytanácsa nem fogadta el, a megjelölt adatot túlzottnak és a fogyasztók megtévesztésére alkalmasnak tartotta, s ezt egymillió forintos bírsággal díjazta.