Gyenge Renault-félév

MTI
2003.07.10. 10:26
A francia Renault járműipari konszern közölte, hogy az idei első fél évben a tavalyinál 4,5 százalékkal, saját márkájából pedig 5,6 százalékkal kevesebbet adott el. A teljes eladott járműmennyiség, beleértve a Dacia és a Samsung kocsikat, megközelítette az egymillió 225 ezer darabot. Az európai autópiac zsugorodása kényszerítette a Renault csoportot a tavalyinál érezhetően gyengébb eladásokra - derül ki a gyártó közleményéből. Eszerint az európai autópiac az idén 2,8 százalékkal lett kisebb a tavalyi első fél évinél.

Ugyanakkor azt is közölte, hogy júniusban már kedvező változásokat tapasztalt Nyugat-Európában, ahol féléves eladásaik visszaesése egészében elérte a 6,8 százalékot. A világ más részein azonban 4,4 százalékkal javított értékesítési eredményén a Renault. Mint emlékezetes, már több gyártó jelezte idei első féléves eladásainak visszaesését, köztük a BMW, a Mercedes, a Ford. A francia Peugeot-Citroen csoport viszont 1,9 százalékkal javítani tudta eladásait.