Optimistábbak a német fogyasztók

Napi Online
2003.07.29. 12:06
A kilátásba helyezett adó- és tb-reformok Németországban a fogyasztók és az üzleti szféra kilátásait egyaránt javítják, bár még mindig elég borúlátóak a szereplők. A német fogyasztói bizalom valamelyest javult, de még mindig nagyon alacsony szinten áll. A GfK piackutató intézet felmérése szerint a fogyasztói bizalmi indexe hasonló trendet mutat mint a vállalatok várakozásait tükröző Ifo-index.

A korábbiakhoz képest a fogyasztók optimistábbak, mivel a tervezett januári adócsökkentéstől több jövedelmet remélnek és a kormányzattól is a megkezdett reformok folytatását várják. A Schröder-kormány 2005-re tervezett adócsökkentését egy évvel előre akarja hozni. Ezen kívül szeretné megreformálni a drága egészségbiztosítási rendszert is. A német kiskereskedelmet eddig a magas munkanélküliség és a halvány gazdasági növekedés sújtotta, de a GfK-jelentés a fogyasztói bizalom erősödését jelezte júliusra.