Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Növelte nyereségét az Unilever

MTI
2003.07.30. 12:21
A brit-holland Unilever háztartási cikk kereskedelmi konszern két százalékos nyereség növekedést ért el az első félévben és ennek tükrében megerősítette 10 százalékos eredmény javulást kitűző éves tervét. A Nestlé és a Kraft után a világ harmadik legnagyobb élelmiszer- és háztartási cikk kereskedelmi vállalatának számító Unilever tulajdonában vannak például a Dove, a Lux, a Lipton és a Knorr márkanevek. A nettó nyereség 1,265 milliárd euró lett, 14 százalékkal magasabb az éves bázisnál, de alacsonyabb az elemzők által átlagosan várt 1,36 milliárd eurónál. A konszern 400 vivőtermékének forgalma 3,1 százalékkal emelkedett a félév folyamán. A Unilever júniusban valósággal sokkolta a tőzsdei befektetőket, amikor négyszáz vivőtermékének forgalmi növekedési előrejelzését négy százalékra fogta vissza 5-6 százalékról. A harmadik negyedévre ekkor mindössze három százalékos növekedési ütemet becsült, hasonlót az első negyedévben elérthez. Magyarázatként az amerikai nagykereskedelmi láncok készletcsökkentéseit, a luxuscikkek keresletére hátrányosan ha tó utazási forgalom visszaesést és a Slim-Fast fogyókúrás termékek kiábrándítóan alacsony forgalmát hozta fel.