Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Nőtt a Diageo profitja

MTI
2003.09.04. 12:01
A brit Diageo Plc, a világ legnagyobb bor- és égetett szeszes ital termelője bejelentette, hogy a tavalyinál hat százalékkal magasabb adózás előtti profitot ért el, és kereskedelmi tevékenysége javulását látja Észak-Amerikában, Nagy-Britanniában és Spanyolországban is. A Smirnoff vodkát, a Johnnie Walker whiskyt és a Guinness sört is kínáló vállalat azonban nehézségekkel küzd Írországban az ottani sörüzlettel kapcsolatosan, latin-amerikai tevékenységét pedig a devizák és a politikai rendszerek bizonytalansága nehezíti. "Nagyon bizonytalan időszak előtt áll a cég. Vannak jelei a fellendülésnek, de még túl korai lenne kijelenteni, hogy a következő esztendő sokkal jobb lesz, mint a most véget ért volt" - nyilatkozta az eredmények ismertetése után Nick Rose pénzügyi igazgató. A csoport adózás előtti profitja a rendkívüli tételek figyelembe vétele előtt 2,156 milliárd font (3,38 milliárd dollár) volt a június 30-án befejeződött pénzügyi évben, ami nagyjából megfelelt a piaci előrejelzéseknek, amelyek 2,08-2,19 milliárd dollár között szóródtak.

A Diageo 2003 elején megszenvedte mind az iraki háború kirobbanását, mind a SARS vírus hatásait, miközben a fogyasztói kiadások általános visszaesése is sújtotta. A Diageo a közelmúltban eladta a Pillsbury amerikai élelmiszeripari csoportot, a Burger King láncot, de megvásárolta a Seagram italbirodalmat - egyértelmű jeleként annak, hogy tevékenységét az italüzletre koncentrálja. Ebben körben eladásai négy százalékkal, működési nyeresége pedig hét százalékkal nőttek az év során.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!