Nőtt a Diageo profitja

MTI
2003.09.04. 12:01
A brit Diageo Plc, a világ legnagyobb bor- és égetett szeszes ital termelője bejelentette, hogy a tavalyinál hat százalékkal magasabb adózás előtti profitot ért el, és kereskedelmi tevékenysége javulását látja Észak-Amerikában, Nagy-Britanniában és Spanyolországban is. A Smirnoff vodkát, a Johnnie Walker whiskyt és a Guinness sört is kínáló vállalat azonban nehézségekkel küzd Írországban az ottani sörüzlettel kapcsolatosan, latin-amerikai tevékenységét pedig a devizák és a politikai rendszerek bizonytalansága nehezíti. "Nagyon bizonytalan időszak előtt áll a cég. Vannak jelei a fellendülésnek, de még túl korai lenne kijelenteni, hogy a következő esztendő sokkal jobb lesz, mint a most véget ért volt" - nyilatkozta az eredmények ismertetése után Nick Rose pénzügyi igazgató. A csoport adózás előtti profitja a rendkívüli tételek figyelembe vétele előtt 2,156 milliárd font (3,38 milliárd dollár) volt a június 30-án befejeződött pénzügyi évben, ami nagyjából megfelelt a piaci előrejelzéseknek, amelyek 2,08-2,19 milliárd dollár között szóródtak.

A Diageo 2003 elején megszenvedte mind az iraki háború kirobbanását, mind a SARS vírus hatásait, miközben a fogyasztói kiadások általános visszaesése is sújtotta. A Diageo a közelmúltban eladta a Pillsbury amerikai élelmiszeripari csoportot, a Burger King láncot, de megvásárolta a Seagram italbirodalmat - egyértelmű jeleként annak, hogy tevékenységét az italüzletre koncentrálja. Ebben körben eladásai négy százalékkal, működési nyeresége pedig hét százalékkal nőttek az év során.