Sikeres a H&M

MTI
2003.09.25. 14:31
Mind forgalmát, mint profitját növelte a világ legnagyobb divat-kiskereskedelmi lánca, a svéd Hennes and Mauritz AB (H&M) az üzleti éve augusztussal zárult első háromnegyedében. A piaci értéke alapján világelső H&M adózott nyeresége 21,2 százalékkal 4,1 milliárd koronára nőtt, forgalma 7,6 százalékkal 40,2 milliárdra emelkedett, rendre az egy évvel korábbihoz képest. A harmadik üzleti negyedévben az adó előtti profitja kilenc százalékkal nőtt, 2,08 milliárd koronára. Eladásai 4 százalékkal 13,21 milliárd koronára emelkedtek. Ez elmaradt a várakozástól, főként a szokatlanul meleg közép-európai időjárás miatt. A H&M éppen akkor terjeszkedik, amikor a világgazdasági lassulás sok más kiskereskedelmi céget visszavonulásra kényszerített. A H&M a kilenc hónapban 63 új üzletet nyitott, és hatot zárt be. Így most 901 üzlete van. A H&M a negyedik negyedévben 51 új áruház nyitását tervezi - főként Németországban és az Egyesült Államokban -, öt üzletét viszont bezárja.