Menyhért, Mirjam
12 °C
24 °C

Az AOL hirdetési bevételeinek növekedésére számít

MTI
2003.10.01. 11:35
Az America Online 2004-ben kétszámjegyű növekedést vár. A cég egyik vezetője a Goldman Sachs elemzői konferenciáján elmondta: jövőre - három éve először - ismét növekedni várják az vonali hirdetési bevételeket. Az AOL európai üzlete, amely tavaly még 600 millió dolláros veszteséget termelt, az idén közel lesz a nullszaldóhoz, jövőre pedig nyereséget várnak tőle. A világ legnagyobb média- és internetszolgáltató vállalata nevéből törlik az "AOL"-t és ismét eredeti neve alatt - Time Warner - működik. A névváltoztatásra a következő hetekben kerül sor. A Time Warner Inc.-t 2001-ben 112 milliárd dollárért vette meg az America Online (AOL) és az új cég neve AOL Time Warner lett, részvényszimbóluma pedig "AOL". Elemzők szerint a névváltoztatással semmiképp nem oldódnak meg az AOL Time Warner problémái, a konszern adóssága jelenleg 24 milliárd dollár. Dick Parsons cégelnök a jövő év végéig egyes részlegek eladásával az adósságot 20 milliárd dollárra akarja csökkenteni. A fő gondot az America Online okozza: az AOL ügyfeleinek száma erősen csökken fő piacán, az Egyesült Államokban és visszaestek a reklámbevételek is. Az AOL és a Time Warner fúziójakor az egyesített vállalat piaci tőkeértéke 248 milliárd dollár volt, most csak 74 milliárd dollár.