Az Unilever és a Pepsico közös vállalkozást alapított

MTI
2003.10.14. 15:00
Az Unilever és a PepsiCo közös vállalkozást hozott létre annak érdekében, hogy jelentősen bővítse az Unilever Lipton fogyasztásra kész (ready-to-drink, RTD) tea választékának marketing és forgalmazási tevékenységét. A két cég erősíteni akarja a Lipton márka vezető pozícióját a mintegy 23 milliárd euró értékű gyorsan növekvő globális RTD teapiacon. Az 50-50 százalékos tulajdonarányú közös vállalat - a "Pepsi Lipton International"- azokat a piacokat célozza meg, amelyeken a Lipton jelenleg nincs jelen, és amelyeken bővíthetők az üzleti lehetőségek, illetve azokat, ahol a Pepsi már erős pozíciókkal rendelkezik. A következő hónapokban olyan piacok is nagy számban a közös vállalat részévé válnak, amelyeken a Lipton RTD már rendelkezik üzletekkel, így a magyar piac is. A palackozó vállalkozások számára lényegében franchise koncesszióban értékesítik az RTD teakoncentrátumot , ily módon bővítik a Pepsi választékát az egészséges üdítőitalok területén. A világ legnagyobb teatermelőjeként az Unilever a márkát, a tea világszínvonalú szakismeretét, valamint kutatási és fejlesztési potenciálját viszi be a közös vállalkozásba. A Pepsi viszont a szilárd ügyfélkapcsolatokkal rendelkező kiterjedt palackozó és forgalmazó hálózatához biztosít hozzáférést. A Pepsi Lipton International céget vezérigazgató irányítja majd, aki az Unilever Bestfoods és a Pepsi részéről az egyenlő arányban kinevezett Igazgatóságnak számol be.