Az Unilever és a Pepsico közös vállalkozást alapított
Az Unilever és a
PepsiCo közös vállalkozást hozott létre annak érdekében, hogy
jelentősen bővítse az Unilever Lipton fogyasztásra kész
(ready-to-drink, RTD) tea választékának marketing és forgalmazási
tevékenységét. A két cég erősíteni akarja a Lipton márka vezető
pozícióját a mintegy 23 milliárd euró értékű gyorsan növekvő
globális RTD teapiacon.
Az 50-50 százalékos tulajdonarányú közös vállalat - a "Pepsi
Lipton International"- azokat a piacokat célozza meg, amelyeken a
Lipton jelenleg nincs jelen, és amelyeken bővíthetők az üzleti
lehetőségek, illetve azokat, ahol a Pepsi már erős pozíciókkal
rendelkezik. A következő hónapokban olyan piacok is nagy számban a
közös vállalat részévé válnak, amelyeken a Lipton RTD már
rendelkezik üzletekkel, így a magyar piac is. A palackozó
vállalkozások számára lényegében franchise koncesszióban értékesítik
az RTD teakoncentrátumot , ily módon bővítik a Pepsi választékát az
egészséges üdítőitalok területén.
A világ legnagyobb teatermelőjeként az Unilever a márkát, a tea
világszínvonalú szakismeretét, valamint kutatási és fejlesztési
potenciálját viszi be a közös vállalkozásba. A Pepsi viszont a
szilárd ügyfélkapcsolatokkal rendelkező kiterjedt palackozó és
forgalmazó hálózatához biztosít hozzáférést.
A Pepsi Lipton International céget vezérigazgató irányítja majd,
aki az Unilever Bestfoods és a Pepsi részéről az egyenlő arányban
kinevezett Igazgatóságnak számol be.