Natália
-3 °C
7 °C

Emelkedő autóeladások Európában

Napi Online
2003.10.15. 09:11
Növekvő autóvásárlási kedv jellemezte Európát a nyári szabadságolások végeztével: a brüsszeli székhelyű ACEA legfrissebb adatai szerint az eladások 4,4 százalékkal nőttek szeptemberben az előző év hasonló időszakához képest. Az év eleje óta viszont ezzel is csak csökkent a lemaradás tavalyhoz viszonyítva, az első kilenc hónapban 1,5 százalékkal kevesebb új autó fogyott, mint 2002 hasonló időszakában. Szeptember hagyományosan az eladások növekedésének időszaka, a gyártók ezúttal is kedvezményes akciókkal igyekeztek magukhoz csábítani a vevőket. Emiatt egyáltalán nem biztos, hogy a bevétel növekedésével párhuzamosan az autógyártók eredményessége is javult. Európa legnagyobb piacán, Németországban 6,6 százalékkal nőttek az autóeladások, Olaszországban és Spanyolországban viszont 10 százalék feletti volt a növekedés. A gyártók versenyét továbbra is jelentősen befolyásolja az aktuális modellkínálat frissessége. A hónap legnagyobb nyertese, a Renault például nagyrészt annak köszönheti eladásainak közel 16 százalékos felfutását, hogy a közönség kedvezően fogadta a Scenic egyterű új generációját. A Peugeot átlag alatti teljesítménye is azzal magyarázható, hogy korosodó modelljei iránt csökken az érdeklődés. A japán és koreai gyártók részesedésének emelkedése mellett a Mercedesnek és a Smartnak köszönhetően közel 10 százalékkal tudta növelni eladásait a DaimlerChrysler is. Más gyártókat is a luxusmárkák segítettek, így a Volkswagen-csoporton belül is az Audi volt a húzóerő.