Kínába készül az Avon

MTI
2003.10.28. 09:44
Az amerikai Avon kozmetikai konszern a kínai szépségápolási piac meghódítását tűzte ki célul. Az elkövetkező években évi ötszáz új értékesítési helyet kíván létesíteni az országban. 2005-ben mindehhez még egy speciálisan a kínai piac számára kifejlesztett cikkcsoport is bevezetésre kerül. A kínai kozmetikai piac jelenleg az Avon kimutatásai szerint évi harminc százalékos ütemben bővül, 2007-re így többszáz millió dolláros forgalmat képvisel majd. Az Avon hagyományosan az ügynöki értékesítési rendszert részesíti előnyben, Kínában azonban ez az üzleti megoldás tilalom alatt áll. A 117 éves múltra visszatekintő amerikai konszern ezért az 1990-es piaci megjelenéséhez teljesen átdolgozta értékesítési stratégiáját. Már jelenleg is több mint 5500 butik és lerakat értékesíti az Avon termékeit a legkülönbözőbb áruházakban és szupermarketekben. Az Avon az elmúlt évben 6,2 milliárd dolláros forgalmat ért el világszerte.