Kínába készül az Avon
Az
amerikai Avon kozmetikai konszern a kínai szépségápolási piac
meghódítását tűzte ki célul. Az elkövetkező években évi ötszáz új
értékesítési helyet kíván létesíteni az országban.
2005-ben mindehhez még egy speciálisan a kínai piac számára
kifejlesztett cikkcsoport is bevezetésre kerül. A kínai kozmetikai
piac jelenleg az Avon kimutatásai szerint évi harminc százalékos
ütemben bővül, 2007-re így többszáz millió dolláros forgalmat
képvisel majd.
Az Avon hagyományosan az ügynöki értékesítési rendszert
részesíti előnyben, Kínában azonban ez az üzleti megoldás tilalom
alatt áll. A 117 éves múltra visszatekintő amerikai konszern ezért
az 1990-es piaci megjelenéséhez teljesen átdolgozta értékesítési
stratégiáját. Már jelenleg is több mint 5500 butik és lerakat
értékesíti az Avon termékeit a legkülönbözőbb áruházakban és
szupermarketekben.
Az Avon az elmúlt évben 6,2 milliárd dolláros forgalmat ért el
világszerte.