Duplázódott a Puma nyeresége

MTI
2003.10.30. 10:35
A Puma AG immár ötödször emelte meg 2003 egészére vonatkozó nyereségtervét, miután bejelentette, hogy adózás előtti nyeresége a harmadik negyedévben több mint kétszerese volt a tavalyi év hasonló időszakának: mindez a divatos sportcipői iránti erős keresletnek köszönhető. A német sportszergyártó 2004-ben is repülőrajtra számít, hiszen szeptember végi rendelésállománya 29 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. A Puma harmadik negyedévi adózás előtti profitja 103,8 millió euró lett, bár az elemzők csak 77 millió euróra számítottak: hatalmas kereslete volt ugyanis a cég sportosságot a divatossággal ötvöző cipői iránt. A cég árbevétele 37,8 százalékkal 402,3 millió euróra nőtt; a Reuters által felkért szakértők 394 millió eurót vártak a harmadik negyedévben, ami kulcsfontosságú ebben az ágazatban, mert az iskolakezdés és a kiskereskedők karácsonyi felkészülése is ide esik. A Puma most arra számít, hogy az idei esztendőben legalább 245 millió euró lesz adózás előtti profitja - ez a korábbi előrejelzésnél magasabb érték; tartják ugyanakkor az árbevétel - az árfolyamváltozások hatásainak kiszűrésével számított - 40 százalékos megugrásának célját. A siker kovácsa a vállalat jelenlegi vezérigazgatója, Jochen Zeitz, aki veszteséges helyi márkából gyors növekedésű trendformáló céggé tette a Pumát, melynek árfolyama az elmúlt három évben nyolcszorosára emelkedett.