Ázsiai eladásai emelték meg a Suzuki profitját

MTI
2003.11.07. 11:04
Ázsiai egységének kiemelkedő eladási adatai és a végrehajtott költségcsökkentő intézkedések segítették a Suzuki 27 százalékos profitnövekedését az üzleti év második félévében. A most közölt eredmények egyre valószínűbbé teszik, hogy a negyedik legnagyobb - 20 százalékban General Motors Corp tulajdonában lévő - japán autógyár éves profitja rekordszintű lesz. A csoport konszolidált üzemi nyeresége a szeptember 30-án befejeződött félévben 47,97 milliárd jen (435 millió dollár) lett, míg a nettó profit 146 százalékkal 25,04 milliárd jenre emelkedett. Az erős első negyedév és a cég indiai leányvállalata (Maruti Udyog Ltd) által közölt profitemelkedés bejelentése után a kedvező féléves eredmény nem keltett nagy meglepetést; az azonban kiemelendő, hogy a cég ázsiai egységének üzemi nyeresége csaknem megtízszereződött, ami főként annak tulajdonítható, hogy bekerült a konszolidált eredménybe az indonéz PT Indomobil Suzuki International (ISI) teljesítménye is. A Suzuki most arra számít, hogy éves nettó profitja 13 százalékos emelkedéssel 35 milliárd jenre nő, bár az elemzők azt várják, hogy eredménye ennél is jobb lesz. A cégnél nagy reményeket fűznek a WagonR legújabb, szeptember 30-án bemutatott, modelljéhez. A WagonR a Suzuki hazai értékesítésének negyedét adja, a társaság eredményességének fontos meghatározója. Az adócsökkentés és az enyhébb parkolási szabályok miatt immár sok japán háztartás rendelkezik második autóval: ez a hazai eladások mintegy harmadát jelenti. Indiában, ahol a Suzuki a Maruti 54 százalékát birtokolja, az elemzők idén az eladások jelentős, 25-30 százalékos emelkedését prognosztizálják, mert sokan vesznek motor helyett autót - összefüggésben azzal is, hogy javul az utak minősége.