Ázsiai eladásai emelték meg a Suzuki profitját
Ázsiai egységének kiemelkedő eladási adatai és a végrehajtott
költségcsökkentő intézkedések segítették a Suzuki 27 százalékos
profitnövekedését az üzleti év második félévében.
A most közölt eredmények egyre valószínűbbé teszik, hogy a
negyedik legnagyobb - 20 százalékban General Motors Corp
tulajdonában lévő - japán autógyár éves profitja rekordszintű lesz.
A csoport konszolidált üzemi nyeresége a szeptember 30-án
befejeződött félévben 47,97 milliárd jen (435 millió dollár) lett,
míg a nettó profit 146 százalékkal 25,04 milliárd jenre emelkedett.
Az erős első negyedév és a cég indiai leányvállalata (Maruti
Udyog Ltd) által közölt profitemelkedés bejelentése után a kedvező
féléves eredmény nem keltett nagy meglepetést; az azonban
kiemelendő, hogy a cég ázsiai egységének üzemi nyeresége csaknem
megtízszereződött, ami főként annak tulajdonítható, hogy bekerült a
konszolidált eredménybe az indonéz PT Indomobil Suzuki International
(ISI) teljesítménye is.
A Suzuki most arra számít, hogy éves nettó profitja 13
százalékos emelkedéssel 35 milliárd jenre nő, bár az elemzők azt
várják, hogy eredménye ennél is jobb lesz.
A cégnél nagy reményeket fűznek a WagonR legújabb, szeptember
30-án bemutatott, modelljéhez. A WagonR a Suzuki hazai
értékesítésének negyedét adja, a társaság eredményességének fontos
meghatározója. Az adócsökkentés és az enyhébb parkolási szabályok
miatt immár sok japán háztartás rendelkezik második autóval: ez a
hazai eladások mintegy harmadát jelenti.
Indiában, ahol a Suzuki a Maruti 54 százalékát birtokolja, az
elemzők idén az eladások jelentős, 25-30 százalékos emelkedését
prognosztizálják, mert sokan vesznek motor helyett autót -
összefüggésben azzal is, hogy javul az utak minősége.