Csökken a ProSiebenSat.1 vesztesége

MTI
2003.11.12. 10:36
A német kereskedelmi televíziós társaságok legnagyobbika, a ProSiebenSat.1 Media AG értékesítési árbevételének emelkedéséről számolt be a harmadik negyedévre vonatkozóan, első alkalommal a hirdetési piacok immár három éve tartó visszaesése óta. A harmadik negyedévben 86 százalékkal 6,9 millió euróra csökkent a média konszern nettó vesztesége az értékesítési árbevételnek az előző évihez képest három százalékos emelkedésével párhuzamosan, ami 362,7 millió eurós negyedéves forgalmat jelent. Urs Rohner vezérigazgató a javulást a költségcsökkentési program és a szervezeti egységek, a tevékenységi körök optimalizálásának kíméletlen keresztülvitelének tulajdonítja. A média konszern javulást észlelt a hirdetési piacokon is, amelynek a csökkenésére vonatkozó 10 százalékos éves előrejelzést öt százalékra mérsékelte. Az idén a társaság százmillió euró körüli üzemi eredményt tervez elérni. Az amerikai Haim Saban média milliárdos vezetésével alakult befektetői csoport tulajdonában lévő ProSiebenSat.1 gyakorlatilag a Bertelsmann érdekeltségi körébe tartozó RTL csoporttal kettesben osztozik a német kereskedelmi televízió piacon.