Csökken a ProSiebenSat.1 vesztesége
A
német kereskedelmi televíziós társaságok legnagyobbika, a
ProSiebenSat.1 Media AG értékesítési árbevételének emelkedéséről
számolt be a harmadik negyedévre vonatkozóan, első alkalommal a
hirdetési piacok immár három éve tartó visszaesése óta.
A harmadik negyedévben 86 százalékkal 6,9 millió euróra
csökkent a média konszern nettó vesztesége az értékesítési
árbevételnek az előző évihez képest három százalékos emelkedésével
párhuzamosan, ami 362,7 millió eurós negyedéves forgalmat jelent.
Urs Rohner vezérigazgató a javulást a költségcsökkentési program
és a szervezeti egységek, a tevékenységi körök optimalizálásának
kíméletlen keresztülvitelének tulajdonítja.
A média konszern javulást észlelt a hirdetési piacokon is,
amelynek a csökkenésére vonatkozó 10 százalékos éves előrejelzést öt
százalékra mérsékelte.
Az idén a társaság százmillió euró körüli üzemi eredményt tervez
elérni.
Az amerikai Haim Saban média milliárdos vezetésével alakult
befektetői csoport tulajdonában lévő ProSiebenSat.1 gyakorlatilag a
Bertelsmann érdekeltségi körébe tartozó RTL csoporttal kettesben
osztozik a német kereskedelmi televízió piacon.