Kétszáz százalékos a Zalakerámia eredménynövekedése
A Zalakerámia-csoport 1,26 milliárd forint adózott eredményt ért el az
idén az első három negyedévben, ami 219,9 százalékkal haladja meg az
egy évvel korábbit - tette közzé a társaság a nemzetközi pénzügyi
jelentési szabvány (IFRS) szerint készített, nem auditált
gyorsjelentésében pénteken.
A csoport árbevétele 5,9 százalékkal 15,00 milliárd forintra
emelkedett január-szeptemberben.
Az árbevételen belül az anyacég forgalma 6,2 milliárd forintot,
a horvát Inkeré 3,06 milliárd forintot, a román Cesaromé pedig 5,58
milliárd forintot ért el. A legnagyobb növekedést 7,8 százalékkal a
román leányvállalat érte el, az anyacég 5,1 százalékkal növelte
forgalmát. Az Inker forgalma gyakorlatilag stagnált.
Az értékesítés önköltsége 4,5 százalékkal emelkedve 10,21
milliárd forintot tett ki szeptember végén. Az értékesítési és
igazgatási költségek mintegy 8 százalékkal csökkentek 2,49 milliárd
forintra. A legnagyobb költségmegtakarítás az anyacégnél
jelentkezett. A 15 százalékos csökkentés több mint 212 millió forint
megtakarítást jelentett.