Az InterContinental bizonytalannak látja a jövőt
A világ vezető szállodaipari vállalkozása, az InterContinental Hotels
Pcl harmadik negyedévi adózás előtti profitját 13 százalékkal tudta
növelni, ám a nemzetközi szállodapiac várható kilátásairól ennek
ellenére vegyes képet fest. A csoport, amely az InterContinental, a
Crowne Plaza és a Holiday Inn szállodákat üzemelteti, 93 millió
fontos (157,2 millió dollár) adózás előtti profitot realizált ,ami
lényegében megfelel a szakértők várakozásainak és felülmúlja a múlt
évi 82 millió fontos eredményt.
A csoport érzékeli a felélénkülést Nagy Britanniában, de
változatlanul nehéznek minősíti a kontinentális Európában a
szállodapiac helyzetét. Észak-Amerikában szintén érzékelhető a
fordulat, ám ez nem jelenti azt, hogy biztos lenne a fellendülés
tartós volta - értékelte a vegyes helyzetet Richard North
vezérigazgató.
Az InterContinental, amely 3300 szállodát üzemeltet 500 ezer
szobával, másokhoz hasonlóan megszenvedte a nemzetközi légiforgalom
összeomlásával összefüggő válságot, 2004-ig 100 millió dolláros
költségcsökkentő programot hajt végre és ennek részét képezi egyes
egységek eladása is. A szállodacsoport áprilisban jött létre azután,
hogy levált a szórakoztatóipari Six Continents nevű konglomerátum és
létrehozták az InterContinentalt és a brit Mitchells and Butlers
Plc. sörözői láncot. Az InterContinetal részvényei az áprilisi
átalakulás óta jól szerepeltek a tőzsdén: a jegyzése 27 százalékkal
gyorsabban javult a londoni tőzsde irányadó FTSE-100 indexénél és
felülmúlta a vetélytárs Hilton csoport és az Accort jegyzését.