Karcsúsítás miatt estek a Heinz bevételei

MTI
2003.11.25. 16:36
Az ismert ketchup-gyártó H.J. Heinz Co. bejelentette, hogy negyedéves eredménye - az előzetes várakozásokkal megegyező mértékben - csaknem 10 százalékkal csökkent; a csökkenésben jelentős szerepe volt néhány - már leválasztott - alulteljesítő egységnek. A folyamatos működésből származó eredmény ugyanakkor emelkedett; ez elsősorban az amerikai ketchup- és szószeladások megerősödésének, valamint a javuló ázsiai nyereséghányadnak volt köszönhető. Csökkenést mutatott ugyanakkor a társaság észak-amerikai fagyasztott termék ágazata. A Heinz eredménye 191,5 millió dollár, részvényenként 54 cent volt a pénzügyi év október 29-én befejeződő második negyedében; a társaság tavalyi eredménye 212,1 millió dollár, illetve 60 cent volt. A tavalyi eredményből azonban 12 centtel részesedtek a nem folytatott üzletágak is. Az eladott és vásárolt üzletágakat figyelmen kívül hagyva az értékesítések bevétele 7,7 százalékkal emelkedett - ebből 6,0 százalék volt a gyengébb dollár eredménye, az eladott mennyiség csak 1,6 százalékkal növekedett. Mindent összevetve a cég bevételei a tavalyi 2,10 milliárd dollárról 2,09 dollárra mérséklődtek.