Karcsúsítás miatt estek a Heinz bevételei
Az
ismert ketchup-gyártó H.J. Heinz Co. bejelentette, hogy negyedéves
eredménye - az előzetes várakozásokkal megegyező mértékben - csaknem
10 százalékkal csökkent; a csökkenésben jelentős szerepe volt néhány
- már leválasztott - alulteljesítő egységnek.
A folyamatos működésből származó eredmény ugyanakkor
emelkedett; ez elsősorban az amerikai ketchup- és szószeladások
megerősödésének, valamint a javuló ázsiai nyereséghányadnak volt
köszönhető. Csökkenést mutatott ugyanakkor a társaság észak-amerikai
fagyasztott termék ágazata.
A Heinz eredménye 191,5 millió dollár, részvényenként 54 cent
volt a pénzügyi év október 29-én befejeződő második negyedében; a
társaság tavalyi eredménye 212,1 millió dollár, illetve 60 cent
volt. A tavalyi eredményből azonban 12 centtel részesedtek a nem
folytatott üzletágak is.
Az eladott és vásárolt üzletágakat figyelmen kívül hagyva az
értékesítések bevétele 7,7 százalékkal emelkedett - ebből 6,0
százalék volt a gyengébb dollár eredménye, az eladott mennyiség csak
1,6 százalékkal növekedett. Mindent összevetve a cég bevételei a
tavalyi 2,10 milliárd dollárról 2,09 dollárra mérséklődtek.