Nyereséges lesz az Index.hu Rt.

MTI
2003.11.27. 12:45
Az előzetes adatok szerint 80 millió forint körüli nyereséggel zárja a 2003-as évet az Index.hu on-line médiavállalat - közölte a társaság csütörtökön az MTI-vel. A közlemény szerint a cég kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció, valamint értékhelyesbítés előtti (EBITDA) szinten 2003 áprilisa óta - augusztusi kivételével - folyamatosan a pozitív tartományban teljesít. Az internetes portál olvasottságának dinamikus növekedése és az online hirdetési piac általánosan javuló megítélése együttesen kedvező környezetet teremtettek ahhoz, hogy az Index jóval a piaci átlag feletti üzleti teljesítményt nyújtson - áll a közleményben. Az Index gyakorlatilag egy éve változatlan költségszinten működik. Az Index portált, valamint a Totalcar és a Velvet online magazinokat működtető médiacég várható éves nettó készpénzes médiaértékesítési bevétele 450-460 millió forint lesz, ami 55 százalékkal magasabb a 2002. évinél. A közlemény szerint pályázati forrásokból az Index további mintegy 40 millió forint készpénzbevételt könyvelhet el 2003-ban. Az infrastrukturális szolgáltatásokban testet öltő, készpénzkiváltó barter-megállapodásokkal együtt a cég teljes idei bevétele megközelíti a 600 millió forintot. Az Index a médiafelületek cseréje révén további 100 millió forint értékű külső hirdetési lehetőséggel is rendelkezik az idén. A közlemény szerint az Index fejlődésének legfontosabb hajtóereje 2003 első félévben az egy megrendelésre jutó hirdetési összeg növekedése, míg a második félévben a kampányok számának radikális emelkedése volt. Az utóbbi öt hónap mindegyikében közel kétszerese volt a megrendelések száma a 2002-esnek. A közlemény szerint miközben az on-line médiafogyasztás töretlenül nő, az internetes hirdetési piac a várakozások szerint 2003-ban áttöri a 2 százalékos lélektani küszöböt a teljes reklámköltésen belül. Ez abból is adódik, hogy az on-line reklámköltéseket már egyre kevésbé tervezik maradékelven. A kutatások a tudatosság mellett utalnak arra is, hogy egyre több cég használja aktívan, és még több tervezi igénybe venni az on-line kommunikációs eszközöket - tartalmazza a közlemény.