A Volkswagen 40 új modellt akar piacra dobni 2008-ig
A német Volkswagen a következő öt évben 40 új modellt tervez piacra
dobni. Az autógyár ezzel akar további forgalom- és profiterős piaci
területeken előretörni - mondta Bernd Pischetsrieder cégelnök. A
modulstratégia, amikor a részelemeket több modellnél tudják
alkalmazni, segíti új piaci részterületek megszerzését és
megrövidíti a fejlesztési időt.
Pischetsrieder azonban borúsan szólt az általános autóipari
konjunktúráról. A német piac frankfurti autószalontól várt
élénkülése eddig elmaradt. Mind Nyugat-Európa, mind Dél-Amerika
nehéz piacnak bizonyult. Az amerikai autópiacot továbbra is a
versenytársak magas árengedményei határozzák meg - panaszolta
csütörtöki nyilatkozatában.
A Volkswagenre nehezedő nyomás tovább nőtt. A vásárlók
visszafogottak, a konkurencia öldöklő árharcot diktál. További gond
a valutaárfolyamok rendkívül kedvezőtlen alakulása. A konszern a
következő öt évben 3,7 milliárd eurót ruház be Wolfsburgban a
törzsüzem korszerűsítésére és a foglalkoztatás biztosítására -
mondta a cég elnöke.