A Volkswagen 40 új modellt akar piacra dobni 2008-ig

MTI
2003.12.11. 11:01
A német Volkswagen a következő öt évben 40 új modellt tervez piacra dobni. Az autógyár ezzel akar további forgalom- és profiterős piaci területeken előretörni - mondta Bernd Pischetsrieder cégelnök. A modulstratégia, amikor a részelemeket több modellnél tudják alkalmazni, segíti új piaci részterületek megszerzését és megrövidíti a fejlesztési időt. Pischetsrieder azonban borúsan szólt az általános autóipari konjunktúráról. A német piac frankfurti autószalontól várt élénkülése eddig elmaradt. Mind Nyugat-Európa, mind Dél-Amerika nehéz piacnak bizonyult. Az amerikai autópiacot továbbra is a versenytársak magas árengedményei határozzák meg - panaszolta csütörtöki nyilatkozatában. A Volkswagenre nehezedő nyomás tovább nőtt. A vásárlók visszafogottak, a konkurencia öldöklő árharcot diktál. További gond a valutaárfolyamok rendkívül kedvezőtlen alakulása. A konszern a következő öt évben 3,7 milliárd eurót ruház be Wolfsburgban a törzsüzem korszerűsítésére és a foglalkoztatás biztosítására - mondta a cég elnöke.